Na co si máte dát pozor při hledání autoškoly

Není složité vymyslet, jak vydělat, pokud jediné co nabízím, je nízká cena.

Optimální cesta snížení ceny ve výrobě je snížit náklady na jednotku a vyrábět ve velkém množství. Dále lze zvýšit produktivitu práce a pracovat rychleji, tedy vyrobit výrobek za kratší dobu. Zvýšení produktivity tímto způsobem je žádoucí, pokud to není na úkor bezpečnosti práce.

V autoškole při konkrétním výcviku platí pro všechny ze zákona stejné podmínky. Mzdy a nájmy se sice liší podle regionů, ale ceny ostatních ekonomických vstupů jsou zhruba stejné, tudíž náklady na přípravu 1 žáka by měly být velmi podobné. Některé autoškoly ve snaze získat co nejvíce žáků nabízejí zdánlivě velmi výhodnou, ale za seriózních podmínek těžko ekonomicky realizovatelnou cenu. Taková autoškola přitom jistě nebude chtít zůstat zkrátka a bude přesto chtít vydělat. Jak toho docílí ?

Možností je mnoho: od legálních, jako je maximální využití vozidel, přes legální-problematické, jako je šetření na mzdách učitelů, po nelegální, tj. ošizení žáka co do počtu hodin jízd či jejich délky.

Níže uvedené informace byly získány vesměs z diskuzních fór na webu.

Hity poslední doby, jak ošidit žáka a vydělat při nízké ceně: 

  • nízká cena a nepřiměřené částky za opravné zkoušky. Nejdražší je zkouška z jízdy. Běžně účtované částky zpravidla nepřesahují 500 Kč za jednu dílčí zkoušku. Jsou známy případy, kdy si autoškola účtuje 1000 Kč za každou dílčí zkoušku, a to je opravdu hodně. Tuto nepříjemnou skutečnost obyčejně zjistíte až v závěru. Seriózní firma informuje o všech platbách předem a zveřejňuje je například i na internetových stránkách.
  • informace 14 jízdách na výcvik skupiny B -  výcvik může probíhat po hodinách nebo dvouhodinách. Potom skutečně může být 14 dvouhodinových jízd. Ovšem potom musí trvat dvouhodina 90 minut. Z diskuzních fór jsou známy extrémní případy i 14ti  30 minutových jízd.
  • protahování výcviku a náhlá nabídka zkoušky - Váš výcvik trvá dlouho, jízdy máte velmi zřídka a máte jich tak polovinu. Učitel Vám nabídne "zkusit zkoušku", protože už Vám"to jde" a další zkoušky budou za velmi dlouhou dobu. Rozhodně odmítněte!
  • absence trenažeru a autocvičiště - autoškola nemá trenažér, autocvičiště je daleko a učitel Vám "vysvětlí", že začnete rovnou na silnici. Odhlédněme od toho, že se to nesmí. Dejte si pozor, aby Vám hodiny cvičiště do průkazky nezapsal, protože jste je nejeli! I když to nemá být trvejte na jejich odjetí alespoň v provozu
  • zkracování hodin - učitel Vám při jízdě sdělí, že je limit na jednu jízdu řekněme 15 km a právě jsme ho projeli, takže po 20 - 30 minutách končíme. Takový limit NEEXISTUJE !!!
  • neúplná cena za výcvik varianta 1 - učitel Vám při  či po jízdě sdělí, že je limit na jednu jízdu řekněme 15 km a právě jsme ho projeli. Za každý další kilometr musíte zaplatit. Tuto informaci nikdy nenajdete na oficiálním ceníku. Obyčejně se jí dozvíte o zaplacení až při jízdách. V případě, že se bráníte, nastávají potíže včetně problémů v případě přestupu do jiné autoškoly.
  • neúplná cena za výcvik varianta 2 - na ceníku je napsáno, že cena je "za výuku a výcvik". Posléze se dozvíte, obvykle až se začnete zajímat o zkoušky, že kromě poplatku obecnímu úřadu zaplatíte ještě 1000 Kč autoškole za zkoušky.

Na co si dejte pozor!

  • ceník autoškoly na webu a v provozovně - všechny položky, které po Vás autoškola může vyžadovat musí být uvedeny v ceníku,který musí být v provozovně umístěn na viditelném místě (zákon na ochranu spotřebitele). Dobře si ceník prostudujte.
  • podepisování jízd do výkazu - pokud Vaše jízda trvá méně nežli předepsaných 45 minut nebo dvouhodina 90 minut v žádném případě nepodepisujte učiteli odjetou hodinu. Případně tam dopište jak dlouho trvala. Jinak jste v případě reklamace nebo stížnosti téměř bez šance. Rozhodně takové postupy odmítněte.

Doporučujeme Vám informovat se na všechny cenové a platební podmínky ještě před začátkem výcviku.

Pokud se ovšem dostanete do situace, kdy na Vás autoškola požaduje zjevně nepřiměřené částky, klidně přejděte do autoškoly jiné. To můžete i poté, kdy jste nebyli úspěšní u zkoušek.


Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2017

Vydavatel: Pražské autoškoly