Jak má probíhat výcvik ?
Budeme se zabývat nejčastěji žádaným druhem výcviku - skupinou B.
Výcvik v autoškole se řídí výše uvedeným zákonem č. 247/2000 Sb. Skládá se z teoretické a praktické části.
Teoretickou výuku můžete absolvovat v kursu s kompletním výkladem těchto předmětů: Předpisy o provozu vozidel, Ovládání a údržby vozidla, Teorie jízdy a zásad bezpečné jízdy a Zdravotní přípravy.
Pokud nemůžete navštěvovat zpravidla asi 3 měsíce trvající kurs, lze výcvik na většinu skupin absolvovat podle individuálního plánu. Obdržíte látku pro samostudium a na konzultacích učitel Vaše samostudium prověří a přidá svůj výklad. Při této formě absolvujete místo 4 hodin výuky v kurzu 1 hodinu konzultací.
Praktický výcvik se skládá ze tří etap výcviku v jízdě a dále zdravotnické přípravy praxe a praktické údržby.
V první etapě se učíte na trenažéru (AT) nebo na autocvičišti (AC) základním dovednostem potřebným k ovládání vozidla. Jedná se o rozjezd, zastavení, řazení, zatáčení, slalom, couvání apod. Na závěr první etapy již jezdíte po silnici v tzv. mírném provozu (MP) .
Ve druhé etapě procvičujete získané dovednosti v běžném silničním provozu s důrazem na dodržování pravidel silničního provozu a zásad bezpečné jízdy.
Ve třetí etapě byste již měli dosáhnout plné samostatnosti při řízení vozidla, a to v hustém silničním provozu a za ztížených podmínek.
Kolik mají jednotlivé etapy skupiny B hodin ?
1. etapa má několik variant, při nichž vždy žák absolvuje 7 vyučovacích hodin ( vždy po 45 minutách)
Celkem | 2 h AT nebo AC |
5 h MP | |
--------------------- | |
7 vyučovacích hodin |
2. etapa obsahuje 12 vyučovacích hodin.
3. etapa obsahuje 9 vyučovacích hodin.
Celkem tedy absolvujete 28 vyučovacích hodin praktické jízdy.
Počet hodin daný učební osnovou je stanoven jako minimální a při současné náročnosti závěrečných zkoušek, kdy absolvujete 30 minutovou jízdu se zkušebním komisařem nemusí všem žadatelům stačit.
Pokud chcete být dobře připraveni, můžete si zaplatit jízdy nad tento minimální rámec.